часы  

НОВОСТИ

Держлікслужба оприлюднила нову редакцію змін до Ліцензійних умов

06 листопада 2017

1

Держлікслужба оприлюднила нову редакцію змін до Ліцензійних умов

 

30 жовтня на сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі — Держлікслужба) оприлюднено проект постанови КМУ, яким пропонується викласти в новій редакції Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) (далі — Ліцензійні умови), затверджених постановою КМУ від 30.11.2016 р. № 929.

Також нашим виданням підготовлено порівняльну таблицю проекту документа з чинною редакцією Ліцензійних умов.

Нагадаємо, 17 серпня у Держлікслужбі відбулося громадське обговорення проекту документа щодо внесення змін до Ліцензійних умов. Після цього на сайті Держлікслужби з’явилося повідом­лення, у якому серед іншого зазначалося, що половину пропозицій від експертів повністю або частково враховано. Наразі оприлюднено кінцеву редакцію проекту документа.

Зокрема, зміни торкнулися понятійного апарату Ліцензійних умов. Так, проектом документа пропонується замість слів «оптова торгівля» та «роздрібна торгівля» використовувати «оптова реалізація» та «роздрібна реалізація». Зауважимо, що поняття «оптова реалізація» Держлікслужба пропонує внести і в Закон України «Про лікарські засоби», відповідний законопроект оприлюднено на сайті відомства 18 жовтня 2017 р.

Також уточнюється, що імпорт лікарських засобів — це діяльність, пов’язана виключно з ввезенням на територію України зареєстрованих лікарських засобів з метою їх подальшої реалізації. Наразі ж чинною редакцією Ліцензійних умов зазначено, що така діяльність пов’язана з ввезенням зареєстрованих лікарських засобів з метою їх подальшої реалізації, оптової торгівлі або використання у виробництві готових лікарських засобів або медичній практиці, включаючи зберігання, контроль якості, видачу дозволу на випуск (реалізацію) серії лікарського засобу, зазначеного в додатку до ліцензії.

Окрім цього, понятійний апарат доповнено термінами «критичне порушення Ліцензійних умов промислового виробництва лікарських засобів», «несуттєве порушення Ліцензійних умов промислового виробництва лікарських засобів» та «суттєве порушення Ліцензійних умов промислового виробництва лікарських засобів». У зв’язку із цим пропонується доповнити Ліцензійні умови новим положенням, відповідно до якого ліцензіат повинен провадити виробництво лікарських засобів таким чином, щоб запобігти наявності під час здійснення ним господарської діяльності критичних порушень та мінімізувати наявність суттєвих і несуттєвих порушень Ліцензійних умов.

Переглянути детальніше

Подробнее...

Державний реєстр лікарських засобів буде інтегровано з ProZorro

15 сентября 2017

images1

 

 

 

Державний реєстр лікарських засобів буде інтегровано з ProZorro

 

 

 

Інтеграція Державного реєстру лікарських засобів України (далі — Реєстр) з системою ProZorro дасть можливість останній в автоматичному режимі отримувати та відображати для учасників торгів актуальну інформацію з Реєстру.

Автоматизація процесу виключить необхідність вносити до системи ProZorro дані про лікарські засоби та зміни в їхніх реєстраційних матеріалах в ручному режимі, а також підвищить прозорість використання даних Реєстру й, відповідно, знівелює корупційні ризики в контексті забезпечення українців якісними та доступними ліками.

Перші кроки на шляху інтеграції Реєстру з системою ProZorro обговорили експерти ДП «Державний експертний центр МОЗ України» (далі — ДЕЦ) з представниками Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку) та ДП «ПроЗорро» на робочій зустрічі 11 серпня 2017 р.

Саме на спеціалістів ДЕЦ покладено завдання адмініструвати Реєстр. Відтак на зустрічі директор ДЕЦ Тетяна Думенко звернула увагу на дані про лікарські засоби, які містить Реєстр, та виокремила ті, які можуть бути корисними для використання в системі ProZorro.

На зустрічі також визначили необхідні організаційні та технічні заходи для забезпечення обміну інформацією між Реєстром та системою ProZorro. ІТ-спеціалісти отримали доручення визначити оптимальні для всіх учасників технічні формати обміну інформацією між обома системами.

За підсумками зустрічі було вирішено якнайшвидше звернутися до керівництва МОЗ України та Мінекономрозвитку для погодження розробки регламенту взаємодії між ними.

ДЕЦ інформуватиме про подальші кроки на шляху інтеграції Реєстру з системою ProZorro та про інші заходи з підвищення прозорості використання його даних.

За матеріалами www.dec.gov.ua

Подробнее...

Постанова КМУ щодо питання відшкодування вартості препаратів інсуліну

6 сентября 2017

736

Постанова КМУ щодо питання відшкодування вартості препаратів інсуліну

 

 

Постанова КМУ від 23 березня 2016 р. № 239

(із змінами, внесеними згідно)'Постанова КМУ від 21.06.2017 р. № 439'
Кабинет Министров Украины, Нормативная информация

Документ набув чинності 06.04.2016 р. у зв’язку з опублікуванням в «Урядовому кур’єрі», № 65

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 березня 2016 р. № 239
Київ
Деякі питання відшкодування вартості препаратів інсуліну

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок відшкодування вартості препаратів інсуліну, що додається.

2. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2014 р. № 73 «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну» (Офіційний вісник України, 2014 р., № 25, ст. 756; 2015 р., № 54, ст. 1748; 2016 р., № 3, ст. 173) зміни, що додаються.

3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати щомісяця до 15 числа Міністерству охорони здоров’я інформацію про хід виконання Порядку, затвердженого цією постановою, для узагальнення та подання до 20 числа Кабінетові Міністрів України.

Прем’єр-міністр України
А. Яценюк

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 березня 2016 р. № 239

ПОРЯДОК
відшкодування вартості препаратів інсуліну

1. Цей Порядок визначає механізм відшкодування вартості препаратів інсуліну суб’єктам господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, незалежно від форми власності та підпорядкування, аптечні заклади яких розташовані в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці (далі — суб’єкти господарювання).

Відшкодування вартості препаратів інсуліну здійснюється на рівні не вище

затвердженої МОЗ референтної ціни (ціни відшкодування) на лікарський засіб.

2. Відпуск лікарських засобів здійснюється суб’єктами господарювання, перелік яких визначається структурними підрозділами з питань охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій або розпорядниками коштів місцевих бюджетів, визначених рішеннями про такі бюджети згідно із законодавством, на рівних умовах, відповідно до укладених договорів, на підставі рецептів на препарати інсуліну, виписаних закладами охорони здоров’я за місцем диспансерного обліку пацієнта згідно з реєстром пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, який ведеться МОЗ, на рецептурних бланках форми № 1 (далі —рецепти).

Віднесення осіб до певної категорії хворих на діабет згідно з додатком для відпуску препаратів інсуліну здійснюється лікарем-ендокринологом із занесенням даних до медичної карти хворого на діабет та реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії.

Строк дії рецепту становить 30 календарних днів з моменту його видачі, крім випадків, передбачених законодавством, та зберігається у суб’єкта господарювання протягом трьох років починаючи з 1 січня наступного року.

3. Категоріям хворих на діабет, що зазначені у пунктах 1—9 додатка, відпуск за медичними показаннями певного виду і форми випуску препаратів інсуліну, призначених лікарями, що ведуть хворих на діабет та мають право призначати препарати інсуліну, суб’єктами господарювання здійснюється безоплатно.

Категорії хворих на діабет, зазначені у пунктах 10 і 11 додатка, сплачують суб’єкту господарювання різницю між референтною ціною повного відшкодування та референтною ціною часткового відшкодування на певний вид і форму випуску препаратів інсуліну.

У разі коли роздрібна ціна на певний вид і форму випуску препаратів інсуліну є нижчою від референтної ціни (ціни повного відшкодування) за первинну упаковку на препарати інсуліну, для розрахунку різниці, яку сплачують категорії хворих на діабет, зазначені у пунктах 10 і 11 додатка, суб’єкт господарювання застосовує таку ціну та сума доплати (співплатежу) становить 10 відсотків такої ціни.

4. Суб’єкт господарювання щомісяця складає звіт про відпущені препарати інсуліну, в якому стосовно кожного лікарського засобу зазначаються його міжнародна непатентована та торговельна назви, сила дії, форма випуску, кількість одиниць інсуліну в упаковці, кількість відпущених упаковок, референтна ціна повного відшкодування, референтна ціна часткового відшкодування, найменування закладу охорони здоров’я, сума, що підлягає відшкодуванню за звітний період.

Суб’єкт господарювання подає звіт про відпущені препарати інсуліну до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, а в грудні — додатково до 24 числа звітного місяця розпорядникам коштів місцевих бюджетів, визначених рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства, для здійснення цільових видатків місцевих бюджетів на пільгове забезпечення препаратами інсуліну хворих на діабет, визначених рішеннями про такі видатки відповідно до законодавства, для відшкодування суб’єктові господарювання зазначеної в реєстрі суми протягом 15 днів з дня отримання звіту.

У разі коли роздрібна ціна на препарати інсуліну є нижчою від референтної ціни (ціни повного відшкодування) за первинну упаковку на препарати інсуліну, у звіті про відпущені препарати інсуліну зазначається така роздрібна ціна.

Додаток
до Порядку

ПЕРЕЛІК

категорій хворих на діабет
для відшкодування вартості препаратів інсуліну

 Категорія хворих на діабет, яким призначається певний вид і форма випуску препарату інсулінуВид препарату інсулінуВідшкодування
1. Дорослі, у яких діагноз цукрового діабету встановлено після 18 років інсулін людини (флакон) повне відшкодування
2. Дорослі, які хворіють на цукровий діабет з дитинства інсулін людини (картридж, шприц-ручка)
3. Учні загальноосвітніх навчальних закладів та здобувачі вищої освіти інсулін людини (картридж, шприц-ручка)
4. Хворі на діабет із станом, за якого зір з корекцією становить менше 0,4 на око, що краще бачить інсулін людини (картридж, шприц-ручка)
5. Хворі на діабет з наявністю алергії на препарат інсуліну (зафіксованої в умовах спеціалізованого ендокринологічного стаціонару) інсулін людини (флакон, картридж) або аналог інсуліну (флакон, картридж, шприц-ручка)
6. Діти віком до 18 років та вагітні інсулін людини або аналог інсуліну (картридж, шприц-ручка)
7. Хворі на діабет, які отримували препарати — аналоги інсуліну у віці до 18 років, за наявності задовільної компенсації захворювання (НвА1с менше 7,5 відсотка)* аналог інсуліну (флакон, картридж, шприц-ручка)
8. Дорослі, які отримували раніше безперервне лікування препаратами — аналогами інсуліну. У разі лікування не менше 1 року рівень НвА1с має становити менше 7,5 відсотка* аналог інсуліну (флакон, картридж, шприц-ручка)
Дорослі, які отримували препарати — аналоги інсуліну та мають рівень НвА1с більше 7,5 відсотка, але при попередньому лікуванні препаратами інсуліну людини мали часті гострі ускладнення цукрового діабету (тяжкі гіпоглікемічні стани)* аналог інсуліну (флакон, картридж, шприц-ручка)
9. Дорослі, які отримували раніше безперервне лікування препаратами інсуліну людини у картриджі. У разі лікування не менше 1 року рівень НвА1с має становити менше 7,5 відсотка* інсулін людини (картридж, шприц-ручка)
10. Дорослі, у яких діагноз цукрового діабету встановлено після 18 років і яким лікарями, що ведуть хворих на діабет та мають право призначати препарати інсуліну, призначено препарат інсуліну людини у флаконі та за бажанням готові співфінансувати вартість препарату інсуліну людини у картриджі, шприц-ручці інсулін людини (картридж, шприц-ручка) часткове відшкодування
11. Дорослі, яким лікарями, що ведуть хворих на діабет та мають право призначати препарати інсуліну, призначено препарат інсуліну людини, які не мають протипоказань до лікування препаратами —аналогами інсуліну та за бажанням готові співфінансувати вартість препарату — аналогу інсуліну аналог інсуліну(картридж, шприц-ручка)

________

* Протягом першого року впровадження постанови у зазначеної категорії хворих на діабет допускається рівень НвА1с не вище 8 відсотків. У пацієнтів старше 65 років з двома та більше макросу динними подіями в анамнезі (інфаркт міокарда та/або інсульт), інструментально підтвердженими ЕКГ та/або МРТ/КТ головного мозку, допускається рівень НвА1с не вище 8,5 відсотка.

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 березня 2016 р. № 239

ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України
від 5 березня 2014 р. № 73

1. У пункті 2:

1) у підпункті 2:

абзац третій викласти в такій редакції:

«на період дії пілотного проекту постанова Кабінету Міністрів України від 17 серпня 1998 р. № 1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» (Офіційний вісник України, 1998 p., № 33, ст. 1241) та постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (Офіційний вісник України, 2008 р., № 84, ст. 2825) не застосовуються до препаратів інсуліну, що внесені до реєстру референтних цін (цін відшкодування) на препарати інсуліну.»;

доповнити підпункт абзацом такого змісту:

«на препарати інсуліну встановлюються граничні постачальницько-збутові надбавки не вище 10 відсотків та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище 10 відсотків;»;

2) у підпункті 4 слово «безоплатне» замінити словом «пільгове».

2. У пункті 3:

1) підпункт 4 після слова «інсуліну» доповнити словами «відповідно до переліку категорій хворих на діабет для відшкодування вартості препаратів інсуліну»;

2) доповнити пункт підпунктом 5 такого змісту:

«5) за погодженням з Міністерством економічного розвитку і торгівлі затвердити порядок розрахунку референтної ціни (ціни відшкодування) на препарати інсуліну.».

Джерело

Подробнее...

Аптеки можуть реалізовувати залишки ліків, що підлягають відшкодуванню, за старими цінами до 15 серпня

 [ 2017-08-03 ]

Аптеки можуть реалізовувати залишки ліків, що підлягають відшкодуванню, за старими цінами до 15 серпня

 

 

 

Аптеки можуть реалізовувати залишки ліків, що підлягають відшкодуванню, за старими цінами до 15 серпня

 

 

31 липня 2017 р. на сайті профільного міністерства оприлюднено прийнятий 28 липня наказ МОЗ України № 875, яким вносяться зміни до наказу МОЗ України від 26 липня 2017 р. № 856 «Про затвердження Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню станом на 26 липня 2017 року» (далі — Реєстр).

Змінами передбачено перехідний період для аптечних закладів, протягом якого вони можуть реалізувати залишки ліків, включених до Реєстру і закуплених до 26 липня включно, за старими цінами. Зокрема, наказ МОЗ України № 856 доповнено новим положенням, а саме: «Дозволити аптекам та їх структурним підрозділам до 15 серпня 2017 року завершити реалізацію лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, закуплених до 26 липня 2017 року (включно) за цінами та процедурами відповідно до порядку та вимог, що діяли до зазначеної дати».

У зв’язку з технічними помилками, допущеними в новому Реєстрі, наказом МОЗ України № 875 внесено до нього зміни шляхом викладення в новій редакції.

Технічні помилки були допущені стосовно позицій № 180 та 182 в частині зазначення дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб та кількості одиниць лікарського засобу у споживчій упаковці.

Переглянути детальніше

Подробнее...

Застосування печаток на документах стало добровільним

 [ 2017-07-18 ]

6793

 

 

 

 

Застосування печаток на документах стало добровільним

 

 

 

19 липня 2017 р. набув чинності Закон України від 23 березня 2017 р. № 1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами — підприємцями».

 

Законом уточнюється, що використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим. Відбиток печатки не буде обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

 

Відтепер наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не має юридичних наслідків.

Подробнее...
Previous
Следующая

Прийнято чергові зміни до Переліку лікарських засобів, які можуть закуповуватися за бюджетні кошти

[ 22.08.2016 ]

Прийнято чергові зміни до Переліку лікарських засобів, які можуть закуповуватися за бюджетні кошти

 

 

 

Прийнято чергові зміни до Переліку лікарських засобів, які можуть закуповуватися за бюджетні кошти

 

 

 

 

 

На сайті Парламенту оприлюднено зміни та доповнення до Переліку лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади й установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів (далі — Перелік).

Наказ МОЗ України від 22 липня 2016 р. № 740 набуде чинності з дня його офіційного опублікування.

Зміни стосуються кодів АТХ (анатомо-терапевтично-хімічного) з метою приведення їх у відповідність із АТХ-класифікацією лікарських засобів, рекомендованою ВООЗ, для таких препаратів:

  • іпратропію бромід (монопрепарат та в комбінації з фенотеролу гідробромідом);
  • метилпреднізолон;
  • фенотерол (монопрепарат та в комбінації з іпратропію бромідом).

Перелік також доповнюється наступними лікарськими засобами:

  • бенфотіамін у комбінації з піридоксином (код АТХ — A11D B);
  • голімумаб (код АТХ — L04A B06);
  • дасабувір, омбітасвір, парітапревір і ритонавір (код АТХ — J05A X66);
  • долутегравір (код АТХ — J05A X12);
  • симепревір (код АТХ — J05A E14).

 

Подробнее...

Проект Національної політики щодо зебезпечення лікарськими засобами

[ 2016-09-02  ]

 

ПРОЕКТ

розроблено Робочою групою з розробки Національної політики

щодо лікарських засобів при МОЗ України

Усі пропозиції та зауваження можна надсилати на e-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

Національна політика щодо забезпечення
лікарськими засобами

Забезпечення населення лікарськими засобами є невід’ємною складовою державної політики охорони здоров’я України.

Основним пріоритетом створення Національної політики лікарських засобів є удосконалення системи державних гарантій в сфері охорони здоров’я, а також, створення дієвої системи фізичної і економічної доступності до ефективних, якісних та безпечних лікарських засобів, що у свою чергу, є важливим компонентом реформування системи охорони здоров’я України з низькими і середньо–низькими доходами населення.

В цілому, національна лікарська політика (НЛП) має забезпечити законність і стабільність діяльність фармацевтичної галузі і гарантувати:

  • доступність — рівний доступ населення до основних лікарських засобів за доступною вартістю;
  • якість — якість, безпечність і ефективність усіх лікарських засобів;
  • раціональне застосування — забезпечення необхідних умов щоб лікарі призначали, а пацієнти застосовували препарати відповідно до встановлених правил відповідно до клінічних показників та рентабельності препарату;
  • підвищення економічної та фізичної доступності лікарських засобів, в т.ч. за рахунок збільшення обсягів виробництва національної фармацевтичної промисловості.

Загальні цілі Національної політики:

  • забезпечення доступності (наявності та цінової доступності) безпечних і ефективних, економічно доцільних лікарських засобів, що відповідають реальним потребам галузі охорони здоров’я, а також достатньої та достовірної інформації як для медичних працівників, так і для населення;
  • впровадження ефективного та дієвого управління забезпеченням лікарськими засобами в державному і приватному секторах;
  • сприяння раціональному використанню лікарських засобів лікарями, провізорами та пацієнтами;
  • впровадження системного збору та аналізу даних про потребу, використання, показники (безпека, ефективність та якість) лікарських засобів;
  • підтримка урядом та органами влади всіх рівнів досягнення цілей та завдань Національної політики щодо лікарських засобів; розгляд цієї політики в якості невід’ємної частини національної політики в галузі охорони здоров’я.

Більш конкретні цілі та завдання НЛП залежать від ситуації в країні, національної політики її системи охорони здоров’я та політичних пріоритетів, встановлених Урядом. Задачі системи охорони здоров’я можуть бути доповненими, наприклад, економічними, зокрема, додатковим завданням може бути збільшення обсягів виробництва національної фармацевтичної промисловості.

Державна політика ґрунтується на принципах прозорості, ефективного, при тому не надмірного регулювання (через застосування заявницького принципу, ліквідації дублювання та недопущення прогалин), стимулювання сумлінної конкуренції, моніторингу ефективності впроваджених процесів задля їх вдосконалення, розподілу функції формулювання державної політики у сфері обігу лікарських засобів та її практичної реалізації, громадського контролю прозорості та ефективності, посилення експертного та матеріально-технічного потенціалу регуляторних та експертних органів. Особлива увага приділяється питанням професійного розвитку кадрових ресурсів, які задіяні у процесі обігу лікарських засобів.

Рекомендації підгрупи до формулювання специфічних цілей Національної політики

1) забезпечення населення України основними, ефективними, якісними та доступними лікарськими засобами та покращення якості лікування;

2) збільшення доступу населення до основних лікарських засобів, які є економічно доступними як для держави, так і кожного окремого пацієнта;

3) раціональне використання коштів державного бюджету для закупівлі лікарських засобів та надання медичних послуг;

4) заохочення прямих іноземних інвестицій у фармацевтичний сектор галузі охорони здоров’я України з метою розробки новітніх технологій створення вітчизняних лікарських засобів, біологічних препаратів, у тому числі вакцин та сироваток, а також забезпечення застосування новітніх вітчизняних лікарських засобів у медичній практиці;

5) мотивація і виробників лікарських засобів виходити на ринок України;

6) спрощення умов закупівлі лікарських засобів за бюджетні кошти та їх розподілу між закладами охорони здоров’я;

7) посилення цінової конкуренції лікарських засобів задля підвищення рівня їх доступності для населення;

8) сприяння раціональному використанню лікарських засобів шляхом підвищення рівня інформованості медичних спеціалістів стосовно фармакологічних властивостей препаратів.

Переглянути детальніше

Подробнее...

Нова модель охорони здоров’я: яку реформу пропонує МОЗ

[ 25.07.2016 ]

 
 
 
Нова модель охорони здоров’я: яку реформу пропонує МОЗ
 
 
 
 
 
15 липня в МОЗ України відбулося спільне засідання Колегії та Вченої ради МОЗ України під головуванням Віктора Шафранського, виконуючого обов’язки міністра охорони здоров’я України. У заході взяли участь народні депутати України, керівники регіональних структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, ректори медичних та фармацевтичного вищих навчальних закладів, академіки, науковці, головні позаштатні спеціалісти МОЗ України, головні лікарі. Під час засідання Колегії було розглянуто 2 важливих питання: проект Концепції побудови нової національної моделі охорони здоров’я України, а також стан імунопрофілактики та стратегія її розвитку в державі.

Присутніх привітали народні депутати Ольга Богомолець, голова Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, Оксана Корчинська, її перший заступник, Олександр Співаковський, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти.

Нова модель охорони здоров’я

Першим питанням на порядку денному стояв розгляд проекту Концепції побудови нової національної моделі охорони здоров’я України, яку презентував Віктор Шафранський. Він підкреслив, що будувати нове неможливо, не проаналізувавши вхідні умови та не маючи загального плану. Основними інтегрованими показниками соціально-економічного розвитку держави є показники середньої очікуваної тривалості життя при народженні та показники смертності населення. Сьогодні тривалість життя в державі на 10 років менша, ніж у ЄС, тенденцію до зростання демонструє показник смертності населення, який в 2,3 раза вищий, ніж у Європі. У структурі поширеності захворювань серед населення у 2015 р. переважають хвороби системи кровообігу (31%), органів дихання (19,8%), органів травлення (9,9%).

В. Шафранський зазначив: «Залежність населення від стану охорони здоров’я є надзвичайно високою: 3,8% домогосподарств щороку зазнають фінансової катастрофи, пов’язаної з лікуванням; 10–12% опиняються залученими до лікування родичів, друзів, колег; 92% громадян бояться, що зазнають фінансової скрути у випадку хвороби членів родини. Україна є світовим лідером за кількістю медичної інфраструктури і в той же час — аутсайдером за фінансовою захищеністю пацієнтів у випадку лікування та якістю допомоги. Наша країна залишається єдиною в Європі, де громадяни несуть на собі весь тягар необхідності сплати вартості ліків».

Переглянути детальніше

Подробнее...

Нобелевская премия по физиологии и медицине–2016: за открытие механизмов аутофагии

[ 2016-10-03 ]

nobel

 

 

 

Нобелевская премия по физиологии и медицине–2016: за открытие механизмов аутофагии

 

 

 

 

Нобелевская ассамблея при Каролинском институте (The Nobel Assembly at Karolinska Institutet), Швеция, присудила Нобелевскую премию по медицине и физиологии Ёсинори Осуми (Yoshinori Ohsumi) за открытие механизмов аутофагии.

Различные аналитические агентства предполагали, что награду получат ученые, которые занимались исследованиями, направленными на борьбу с раком и аутоиммунными заболеваниями, и не прогадали. Так, в 2016 г. Нобелевскую премию получил ученый, который открыл и объяснил механизмы, лежащие в основе аутофагии — фундаментального процесса деградации (разрушения) и утилизации клеточных компонентов.

Это открытие привело к образованию новой парадигмы понимания, как клетка перерабатывает свое содержимое. Процесс аутофагии присутствует во многих физиологических процессах, например, в адаптации клетки к голоданию или при клеточном ответе на инфекцию.

Мутации в генах аутофагии могут вызывать такие заболевания, как рак и неврологическая патология.

Методы лечения, основанные на принципе регулирования аутофагии, в будущем могут стать перспективной терапией многих видов рака.

Подробнее...

Держлікслужба підтримує ініціативу фармацевтичної спільноти у вирішенні проблеми аптечної наркоманії

[ 2016-08-29  ]

Держлікслужба підтримує ініціативу фармацевтичної спільноти у вирішенні проблеми аптечної наркоманії

 

 

 

Держлікслужба підтримує ініціативу фармацевтичної спільноти у вирішенні проблеми аптечної наркоманії

 

 

 

 

 

25 серпня в.о. голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками Ірина Суворова провела робочу зустріч з директором Громадської спілки «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ) Володимиром Руденком. Він повідомив, що на початку серпня цього року громадська спілка за ініціативою своїх учасників, аптек і аптечних мереж по всій Україні розпочала безстрокову соціальну акцію, спрямовану на протидію поширенню немедичного застосування кодеїновмісних ліків: аптечні заклади членів АПАУ відпускають такі ліки виключно за рецептами. Учасники соціальної акції розмістили у своїх аптеках наклейки із текстом «У цій аптеці не продають кодеїновмісні препарати без рецепта!».

В. Руденко зазначив, що започаткований рух стане ефективним лише в разі приєднання до нього кожної аптеки України. «Ми запрошуємо кожен аптечний заклад, кожен аптечний пункт, кожного власника аптеки, кожного фармацевта та провізора приєднатися до нашої ініціативи. Для цього необхідно виконати просте правило — відпускати кодеїновмісні препарати виключно за умови наявності у пацієнта рецепта», — додав він.

І. Суворова висловила підтримку соціальної акції та відзначила, що саморегулювання діяльності аптечної спільноти у вирішенні проблеми немедичного застосування кодеїновмісних препаратів — це свідчення зростаючої соціальної відповідальності бізнесу. Сьогодні слід вітати всі аптеки, що виявлятимуть бажання приєднатися до цієї важливої ініціативи, підкреслила вона.

Автори ініціативи — громадськість і бізнес — усвідомлюють, що вирішення питання немедичного застосування кодеїновмісних препаратів полягає у площині нормативно-правового регулювання. Тому будуть виступати з ініціативою про внесення відповідних змін до чинного законодавства.

Нагадаємо, що соціальна акція АПАУ була підтримана й Асоціацією «Виробники ліків України» (АВЛУ), яка також звернулася до аптек та провізорів з проханням відмовитися від продажу рецептурних лікарських засобів без наявності рецепта лікаря. Окрім цього, АВЛУ закликала відповідні державні органи влади звернути увагу на контроль відпуску лікарських засобів, які мають реалізовуватися в аптечних мережах виключно за рецептом лікаря, при цьому регуляція та контроль не повинні негативно вплинути на доступність ліків для пацієнтів.

За матеріалами www.diklz.gov.ua
Подробнее...
Previous
Следующая

КОНТРОЛЬ КАЧЕСТВА

Перейти к полному реестру

Амплитуда Загрузить документ
№46+додатки (від 02.12)

Завантажити

№45+додатки (від 25.11)

Завантажити

№44+додатки (від 18.11)

Завантажити

№43+додатки (від 11.11)

Завантажити

№42+додатки (від 04.11)

Завантажити

Перейти к полному реестру

Дата / № документа Приказы МОЗ Украины "Про государственную регистрацию (перерегистрацию) ЛС"
від 01.12.2014 № 905

Завантажити Документ

від 20.11.2014 №873

Завантажити Документ

від 17.11.2014 № 846

Завантажити Документ

від 06.11.2014 № 812

Завантажити Документ

від 31.10.2014 № 798

Завантажити Документ

Нормативные документы

Нормативные документы (2014 год)

Наказ МОЗ України від 15.05.2014 № 331 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 07 травня 2014 року та внесення їх до реєстру"" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 12.05.2014 № 319 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 28 квітня 2014 року та внесення їх до реєстру" " + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 29.04.2014 № 291 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 18 квітня 2014 року та внесення їх до реєстру " + Додаток 1

Постанова КМУ від 23 квітня 2014 р. № 118 щодо затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%

Наказ МОЗ України від 25.04.2014 № 286 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 16 квітня 2014 року та внесення їх до реєстру " + Додаток 1

Проект постанови КМУ «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на вироби медичного призначений, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів»

Наказ МОЗ України від 17.04.2014 № 273 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 09 квітня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби»

Наказ МОЗ України від 11.04.2014 № 264 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 03 квітня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 09.04.2014 № 257 "Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 01 червня 2012 року № 419" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 04.04.2014 № 247 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 31 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 04.04.2014 № 246 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на вироби медичного призначення станом на 28 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 02.04.2014 № 243 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 26 березня 2014 року та внесення їх до реєстру та внесення зміни до наказу МОЗ України від 12 березня 2014 року №174" + Додаток 1 + Додаток 2

Наказ МОЗ України від 02.04.2014 № 240 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 25 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 25.03.2014 № 208 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 20 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 25.03.2014 № 207 "Про затвердження заходів Міністерства охорони здоров'я України з правової роботи, перегляду та приведення у відповідність до законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров'я України" + Додаток 1+ Додаток 2+ Додаток 3

Наказ МОЗ України від 24.03.2014 № 204 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 18 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Наказ МОЗ України від 24.03.2014 № 203 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 17 березня 2014 року та внесення їх до реєстру" + Додаток 1

Всі накази

В помощь аптеке

Интерьер аптеки – на что обратить внимание?

Интерьер - совокупность световых, цветовых, звуковых впечатлений, которые окружают человека и определенным образом его настраивают. А складывается он из многочисленных составляющих, таких, на первый взгляд, простых – и в то же время очень значительных, как тем цвет стен и потолков, освещение, торговая мебель, общая атмосфера..

 

Переглянути детальніше

 

Что нужно знать предпринимателю о проверках

Как известно, приходить на отечественное предприятие с проверками могут представители десятков контролирующих органов. Всё о проверках Налоговой, Пожарной, СЭС и других служб.

 

Переглянути детальніше

 

Оформление стенда в аптеке

Перечислены основные документы необходимые для обязательного нахождения на стенде.

 

Переглянути детальніше

 

На заметку заведующей аптекой: «Убрать все лишнее, не забыть ничего нужного»

На сегодняшний день вопросы, связанные с формированием аптечного ассортимента, стоят на первом месте для многих предприятий. Поиск путей оптимизации в данном аспекте является важной проблемой, решение которой может существенно увеличить доход. Однако следует помнить, что прогресс — это лучшее, а не только новое, поэтому, совершенствуя существующую систему, можно добиться поистине впечатляющих результатов.

Переглянути детальніше

ПРАВОВІ ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ З ОПТОВОЇ ТА РОЗДРІБНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ

Кожний суб`єкт підприємницької діяльності, отримавши державну реєстрацію та ліцензію на вид діяльності, повинен одержати дозвіл на початок роботи. У відповідності з Законом України “Про охорону праці, суб`єкт (власник), який створив нове підприємство, зобов`язаний одержати дозвіл на початок роботи від органів державного нагляду за охороною праці (Держнаглядохоронпраці). Цей дозвіл видається при наявності позитивних висновків органів державного пожежного нагляду та санітарно-епідеміологічної служби.

Переглянути детальніше

 

Размещение витрин в торговом зале

Знаете ли вы, с чего начинается успех любой аптеки? Возможно, вы скажете, что основа успеха – это обширная рекламная кампания. Или профессионализм работников первого стола. А, может быть, успех начинается с удачного местоположения торговой точки?

Переглянути детальніше

 

 

 

Проектируем фарм-маркет

Проектирование фарм-маркета– достаточно сложная задача, поскольку в этом формате сочетаются черты классической аптеки, парфюмерно-косметического бутика, продовольственного магазина «у дома» и даже магазина бытовой техники. И все эти зоны необходимо расположить на небольшой площади, объединив понятной логикой торгового зала и атмосферой, помогающей всем группам посетителей совершать покупки.

Переглянути детальніше

 

Что надо знать при открытии новой аптеки. Хватит ли всем места на украинских просторах?

 

Планируя открытие новой аптеки, даже не профессионал понимает, что месторасположение и поток покупателей являются ключевыми факторами успешности новой аптеки. Никто не захочет открывать аптеку в промышленной зоне, но часто можно встретить несколько аптек в радиусе 300-500 метров. Возникает вопрос: «Почему?». Сейчас

Переглянути детальніше

Как открыть успешный аптечный бизнес

Прежде чем написать бизнес-план аптеки или аптечного киоска нужно определиться с принципиально важными моментами будущей работы аптеки.

1. Определитесь что же вы хотите получить в итоге

Предполагая заняться этим бизнесом, нужно четко представлять, что именно вы хотите: будет ли это аптечный киоск, небольшой аптечный пункт, классическая аптека, или аптека в формате мини-маркета с дальнейшим развитием и расширением до аптечной сети.

Переглянути детальніше

Фармацевтическая кампания: Вопросы из юридической практики

Безусловно, именно фармацевтический бизнес обладает наибольшей чувствительностью к политике государства в сфере рекламы, т.к. любые законодательные изменения в этой сфере могут непосредственно (или опосредованно) повлиять на состояние здоровья населения Украины.

Переглянути детальніше

 

 

Вопрос-Ответ

Вправе ли государственная инспекция по контролю качества лекарственных средств осуществлять проверки аптечных учреждений? Могут ли при этом изыматься лекарственные препараты? Какой порядок проведения лабораторных анализов изъятых лекарственных средств?

В соответствии со ст. 15 Закона Украины “О лекарственных средствах” должностные лица органов государственного контроля за качеством лекарственных средств Министерства здравоохранения Украины (Государственная инспекция по контролю качества лекарственных средств Минздрава Украины, подчиненные ей государственные инспекции по контролю качества лекарственных средств...

Переглянути детальніше

Понять клиента. Успешный мерчандайзинг в аптеке

Принципы мерчандайзинга базируются на основных физиологических характеристиках поведения и восприятия окружающего. В предыдущей публикации (см. «Еженедельник АПТЕКА» № 38 (609) от 1.10.2007 г. ) были описаны три принципа мерчандайзинга в аптеке. Говоря о размещении препарата на уровне глаз , мы хотели подчеркнуть необходимость обеспечения покупателю удобства восприятия.

Переглянути детальніше

 

 

5 принципов лучшего первостольника

Наблюдая за наиболее успешными аптечными работниками, можно сделать вывод, что они в своей работе придерживаются следующих принципов:

Принцип №1.
Нетрадиционный подход к процессу аптечной продажи, либо «продавай, не продавая».

При классической модели продажи аптечный работник сосредотачивается на том, чтобы покупатель купил. Он расхваливает причины, по которым человек должен приобрести тот или иной препарат.

Переглянути детальніше

Аншлаг в аптеке: что делать?

Нередко в аптеке возникает очередь, клиенты нервничают, атмосфера накаляется. Как избежать скопления покупателей у аптечных прилавков и негативных последствий возникшей очереди?


Час пик

Аптечные работники, как правило, по многолетнему опыту своей работы знают, когда можно ожидать появления очередей.

Переглянути детальніше

Как не нужно работать, или 10 типичных ошибок первостольника

Резкий рост числа подразделений аптечных сетей в столице и регионах вызвал острую нехватку профессиональных кадров – провизоров и фармацевтов. Учебные заведения, готовящие аптечных сотрудников , не успевают насытить рынок труда требуемым числом специалистов. Фармацевты всегда на вес золота: еще не отзвенел последний звонок колледжа, еще не выдан диплом, а уже оформлена трудовая книжка и ждет готовое рабочее место.

Переглянути детальніше